באנר עליון עמוד הבית

מי אחראי על מעקב הריון תקין

הריון הינו תהליך מרגש, משמח, אך גם מותח. לרוב, הוא תקופה מלאת התרגשות עבור בני הזוג וסביבתם הקרובה, ילדים קודמים בבית, הורים ועוד. בתקופת ההריון, גופה של האישה עובר שינויים רבים, חיצוניים ופנימיים. מי שאחראי על מעקב ההריון של האישה, הינו רופא מטפל אשר מלווה את תהליך ההריון משלביו הראשונים עד ללידה. לכל אישה ניתנת אפשרות לבחור ברופא שילווה אותה בתקופת ההיריון וגם באיזה בי"ח היא מעדיפה ללדת.

בעת מעקב ההריון, הרופא המטפל אחראי על ביצוען של מספר רב של בדיקות, חלקן בדיקות שגרתיות וחלקן, בדיקות ממוקדות. הבדיקות השגרתיות כוללות: בדיקות דם ושתן, לחץ דם ומשקל, בדיקות סוכר שונות, כולל העמסת סוכר ובדיקת אולטרסאונד. הבדיקות נועדו לבדוק שבריאותה של האישה אינה נפגעת בזמן ההיריון ולדאוג לכך שהתינוק מתפתח כראוי ואין חשש שמתפתחים אצלו מומים.

תפקידו של הרופא המטפל בזמן ההיריון

מעבר לבעיות גנטיות שההורים נושאים עימם, או סיבוכים בלתי צפויים במהלך ההריון, על הרופא המטפל לדאוג לכך שהאם והעובר יגיעו במצב אופטימאלי לחדר הלידה. ביצוע הבדיקות הנדרשות, וכמובן, הקפדה של האם על ביצוע הנחיות הרופא, אמורים למנוע סיבוכים או הפתעות בלתי צפויות בעת הלידה. פעילות משולבת של האם והרופא המטפל אמורים למנוע מצב של רשלנות רפואית בלידה.

כיצד נגרמת רשלנות רפואית בלידה

רשלנות רפואית בלידה עלולה להיווצר כתוצאה מהתרשלות מצד הרופא המטפל. כלומר, על הרופא להפנות את האם לביצוע בדיקות שגרתיות ומוכרות כמו גם, לעבור בדיקות ממוקדות הכוללות: בדיקת חלבון עוברי, בדיקת שקיפות עורפית וסקירת מערכות מקודמת ומורחבת. במידה שהאישה לא הופנתה לבצע את הבדיקות השגרתיות והמיוחדות, קיים חשש וסכנה ממשית, שברחמה מתפתח עובר עם מום שאי אבחונו בזמן, יוביל להולדת תינוק עם נזק בלתי הפיך, או אפילו למותו בזמן הלידה.

כשהיא מוכחת, רשלנות רפואית בלידה מזכה את הנפגעים בפיצוי שניתן לדרוש באמצעות תביעה בבית המשפט. כדי להוכיח את זכותם לקבלת פיצויים, יהיה על התובעים להוכיח רשלנות רפואית מצד הרופא המטפל או גורם אחר שהיה מעורב בטיפולה של האישה בזמן ההיריון.