באנר עליון עמוד הבית

טיפולי שיניים בהרדמה כללית

לצד השימוש הנרחב בטיפולי שיניים בהרדמה מקומית המהווה את העדפתם של רוב רופאי השיניים לכלל הטיפולים כולל השתלות, קיימים גם טיפולי שיניים בהרדמה כללית אשר נועדו לאנשים שמסיבות שונות אינם יכולים לעבור אותם בדרך הרגילה כלומר בהרדמה מקומית.

בדרך כלל טיפולי שיניים בהרדמה כללית מיועדים למתרפאים אשר להם יש מוגבלות או סובלים מחרדה עזה לטיפולי שיניים או אנשים בהם מסוכן לבצע טיפול שיניים ללא הרדמה כללית כמו חולי לב מסוימים למשל.

מתעוררת השאלה האם מתרפא אשר לו אין בעיה מסוימת רפואית יכול לבקש טיפול שיניים בהרדמה כללית, ולכך התשובה היא שכל מתרפא יכול לבקש טיפול זה, אך רק לאחר שישמע את היתרונות והחסרונות כמו תופעות הלוואי המתלוות להרדמה כללית יוכל לתת את תשובתו לכך.

כמובן שהמגמה היא לערוך טיפולי שיניים בהרדמה מקומית למי שמתאפשר לו מבחינה בריאותית ולא לקחת סיכונים מיותרים הנובעים מהרדמה כללית.

בתחילת התהליך יש לבדוק את המטופל האם הוא יכול לעמוד מבחינה רפואית בהרדמה כללית וזאת על ידי רופאים מרדימים שהוכשרו לכך. רק לאחר מכן יקבע לו הטיפול עצמו.

ביום טיפול השיניים בהרדמה כללית יש להגיע בצום ואז המתרפא יעבור תהליך הרדמה ואת הטיפול עצמו שיכול לארוך בין שעה או יותר בהתאם להיקף הטיפול הדרוש.

ככלל, היות ונעשית כבר הרדמה מלאה חשוב לערוך את כל הטיפולים להם זקוק אם מתאשר כמובן כדי למנוע הרדמה נוספת בעתיד.

במהלך כל התהליך הרופא המרדים יעקוב אחר מצבו של המתרפא באמצעות מוניטור כאשר מתבצעת הנשמה במקביל שהיא הכרחית היות וההרדמה לא מאפשרת למטופל לנשום בכוחות עצמו.

בסיום התהליך, יועבר המתרפא לחדר התאוששות ולהשגחה למספר שעות שלאחריה יישוחחר לביתו.

חשוב לדעת שהסיכונים קטנים בהרדמה כללית וכיום מבוצעת בשיטות מתקדמות אשר מפחיתות למינימום את הסיבוכים הכרוכים בה.

חשוב לזכור שבטיפולים אלו יש לבחור רופאי שיניים מומחים ועתירים בניסיון כדי להפיק תוצאה מקסימאלית תוך מינימום סיכונים ותופעות לוואי.

ולכן מומלץ לערוך טיפולים אלו בדרך כלל בבתי חולים היות ושם יש רופאים נוספים למתן גיבוי ועזרה רפואית במידת הצורך.