באנר עליון עמוד הבית

צחצוח שיניים- מדוע כה חשוב?

צחצוח שיניים נכון לפה בריא, צחצוח שיניים הכרחי על מנת לשמור על פה בריא בעל מראה אסתטי. למרות המודעות הגבוהה לחשיבותה של פעולת הצחצוח, רבים אינם יודעים כיצד לצחצח את השיניים בצורה נכונה.

צחצוח שיניים נכון הוא אחד מהפעולות היומיומיות החשובות ביותר. הצחצוח נועד על מנת לשמור על היגיינת הפה ומניעת מצבים של דלקות חניכיים ועששת. הצחצוח של השיניים, החניכיים והלשון יעזרו להסיר את הפלאק מהשיניים עצמן ואת רובד החיידקים מהלשון ומהחניכיים. רוב הרופאים ממליצים על צחצוח לאחר כל ארוחה, אך אומרים כי אם אין אפשרות כזו חשוב מאוד להקפיד ולצחצח לאחר ארוחת הבוקר ולפני השינה. אם בעבר, רוב האמהות החלו ללמד את ילדיהם כיצד לצחצח שיניים בגילאי גן חובה או יסודי, כיום רופאי השיניים ממליצים ללמד את הילד אודות צחצוח נכון כבר לאחר בקיעת שיני החלב בפה.

צחצוח שיניים נכון

צחצוח שיניים ימנע צורך לטיפול בעששת שהתפתחה משום רובד חיידקים שגרם לדלקות בחניכיים. מספר דברים שחשוב לדעת אודות צחצוח שיניים:
פלואוריד- תמיד יש להשתמש במשחת שיניים אשר מכילה פלואוריד.
מינון- המינון של המשחה צריך להיות קטן (שליש מאורך מברשת השיניים).
חידוש- יש לחדש מברשת שיניים מדי שלושה חודשים.
תדירות- יש לצחצח שיניים לאחר כל ארוחה. אם תדירות זו אינה אפשרית, יש להקפיד לצחצח לפני השינה ולאחר ארוחת הבוקר.
תנועה- הצחצוח תמיד יעשה על ידי תנועה חוזרת של הלוך וחזור על השן.
אזורים- יש לכלול את השיניים, המפגש בין השיניים לחניכיים, אזור שיני הבינה והחלק הפנימי של החך.

שוברים מיתוסים

יש כל כך הרבה מיתוסים בנוגע לצחצוח שיניים עד כי רבים אינם יודעים אם הם מצחצחים את שיניהם בצורה נכונה או לא. חלק מהמיתוסים השגויים הם:
שיניים בריאות הן שיניים לבנות- הרבה פעמים ניתן לשמוע כי צחצוח שיניים נכון תמיד יוביל אל שיניים בוהקות בלובנן. דבר זה אינו נכון. הצבע של השיניים משתנה מאחד לשני ואינו באמת לבן כפי שרואים בפרסומות למשחות שיניים).

קצף וצחצוח שיניים- מיתוס נוסף אותו ניתן לשמוע שנים הוא שצחצוח שיניים נכון תמיד חייב להפיק כמות גדולה של קצף בזמן הצחצוח. אין קשר בין צחצוח נכון לכמות הקצף בזמן הצחצוח. נכון להיום יש אפשרות להשתמש במשחת שיניים רגילה אשר מקציפה או בג'ל. רבים בוחרים בג'ל משום שהוא מאפשר להם לראות האם הם אכן צחצחו את השיניים שלהם בצורה נכונה.

לא צריך שיננית אם מצחצחים נכון- דבר זה אינו נכון. יש אנשים רבים אשר סובלים מהיווצרות של אבן בשיניים שלהם ולכן הם חייבים טיפול של הורדת שכבת האבנית. פעולה זו לא ניתן לעשות על ידי צחצוח שיניים רגיל.

צחצוח חזק הוא צחצוח נכון- בהחלט לא נכון! צחצוח חזק יכול לפגוע בחניכיים. רוב רופאי השיניים ממליצים על צחצוח עדין ויסודי על ידי מברשת שיניים רכה או בינונית.
שומרי משקל מסייעת לשיניים – נכון בהחלט.